نحوه عقد قرارداد اجاره بیلبورد تبلیغاتی

قرارداد محیطی

نمونه قرارداد اجاره بیلبورد تبلیغاتی به دلایل حقوق مهم تلقی می شود و باید توسط اشخاص مجرب تنظیم گردد از این رو در متن زیر نکات تخصصی در این زمینه را ارائه می کنیم تا راهنمای شما عزیزان باشیم. اما قبل از عقد قرارداد تبلیغات محیطی نگاهی به ضوابط قانونی و مصوبات مطرح شده در حوزه تبلیغات محیطی در کلانشهر اصفهان داشته باشید

ضوابط و مقررات مربوط به تبلیغات محیطی

 تبلیغات محیطی دسته ای تبلیغات است شامل تمامی تابلوهای تبلیغاتی اعم از دیواری، پارچه ای، فلزی، رایانه ای، متحرک و منقوش بر وسایل نقلیه که در جهت معرفی یا تبلیغ کالا، خدمات و هر نوع فعالیتی که برای اطلاع رسانی و اعلان عمومی در سطح شهرها و… مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد. ضوابط و مقررات تبلیغات محیطی در شهرهای مختلف ممکن است متغیر باشد و در شهر اصفهان به شرح ذیل می باشد.

 ضوابط و مقررات تبلیغات محیطی

 ۱تابلو: پیکره یا سازه ای است که به نحوی از انحاء برای معرفی هر نوع کالا یا ارایه خدمات یا به منظور انتقال پیام مشخصی در محدوده و حریم شهر نصب و در معرض دید عموم قرار داده می شود؛ اعم از اینکه افقی، عمودی، مستقر بر روی بام یا نمای ساختمان، بدون پایه یا با پایه مستقل، متحرک، الکتریکی، نوشته بر روی پارچه، شیشه یا مانند اینها باشد.

۲تابلوی شناسایی کسب: تابلوهایی است که فقط جنبه معرفی کسب و حرفه مالک را دارد و فاقد هر گونه نماد (آرم)، نام و نشانه ای از محصولات و کالاهای تجاری باشد.

۳تابلوی تجاری: تابلوهایی است که دارای نماد (آرم)، نام و نشانه ای از محصولات و کالاهای تجاری داخلی یا خارجی باشد.

۴تابلوی فرهنگی و ترافیکی: تابلوهایی است که فقط دارای جنبه آموزش شهروندی و اطلاع رسانی باشد.

۵بیلبورد تبلیغاتی: تابلوهایی با سطح تبلیغ بیش از ۲۴ مترمربع که در فضاهای شهر نصب می شود.

۶تابلوی کوچک مقیاس: تابلوهایی شامل تابلوهای کنار دیوار و بردهای دیواری که دارای پیکره دایم و ابعاد کوچکتر از ۲۴ مترمربع باشند.

۷استند: تابلوهایی یک یا چند وجهی که سطح تبلیغ هر وجه آن حداکثر ۳ مترمربع است.

۸تلویزیون: نمایشگر الکترونیکی به کار رفته برای تبلیغات شهری در روز یا شب است که صدا در آن وجود ندارد و پیام در قالب تصویر و گرافیک القاء می شود.

 فصل سوم :ضوابط و مقررات تابلوهای تبلیغات محیطی

تبصره: شهرداری اصفهان – موظف است لایحه زیبا سازی تابلوهای مشاغل و صنوف (بطور نمونه) را حداکثر طی مدت ۲ ماه به شورای اسلامی شهر – ارائه نماید.

۵– بجز پل های عابر پیاده، قراردادهای مشارکتی مجموعه شهرداری مربوط به ایجاد تأسیسات و تجهیزات شهری که هزینه آن از طریق ایجاد فضای تبلیغات در شهر پیش بینی شده است ممنوع است. در خصوص قراردادهای قبلی، شهرداری اصفهان – (سازمان یاد شده) می تواند سهم مشارکت کننده را از درآمدهای حاصل از این مصوبه در سطح شهر برداشت نماید تا فضاهای تبلیغاتی موجود در تملک شهرداری قرار گیرد.

تبصره۱: درآمد حاصل از تبلیغات پل های عابر پیاده تنها برای احداث پل های جدید، مکانیزاسیون پل های موجود و هزینه نگهداری پل ها توسط شهرداری هزینه می شود.

تبصره ۲: شهرداری اصفهان – موظف است در پایان هر سال کلیه فضاهای تبلیغاتی که امکان واگذاری برای تبلیغات به بخش خصوصی برای سال آتی دارد را به سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری معرفی نماید و این سازمان پس از عقد قرارداد با هریک از بخش های شهرداری و مجموعه های وابسته از طریق فراخوان نسبت به در اختیار قرار دادن آن فضاها به بخش خصوصی اقدام و ۷۵% از درآمد حاصل را به آن بخش از شهرداری و مجموعه های وابسته بازگرداند و ۲۵% باقی مانده از محل درآمد حاصل بعنوان هزینه های انجام این کار در اختیار سازمان میادین قرار گیرد.

۶– عوارض فضاهای تبلیغاتی برای مدت یک سال عبارت از حاصل ضرب وسعت تابلو به متر مربع در ارزش معاملاتی املاک و K به شرح زیر می باشد:

۶-۲– K برای تابلوهای تبلیغاتی بزرگ و کوچک مقیاس، پل ها، پشت بام ها، بخش فوقانی ایستگاهها و مبلمان و تجهیزات شهری و همچنین بدنه ساختمان ها ۱۲۰ و برای تلویزیون و نمایشگرهای الکترونیکی در معبر و نمای ساختمان ۱۷۰ می باشد.

تبصره ۱: در خصوص نصب تابلو در مکانهای غیر مجاز تا زمان جمع آ وری شهرداری، معادل ۱۷۰ خواهد بود.

تبصره ۲: هر گونه استفاده از حروف غیر فارسی و اسامی غیر ملی در کلیه تابلوها، عوارض واحد مربوطه را دو برابر خواهد کرد همچنین تابلوهای تبلیغات برندهای خارجی می بایست عوارض ۵ برابر پرداخت نمایند.

۷– سازمان موضوع بند ۱ فصل سوم ضمن نظارت فنی بر نصب و استانداردسازی آنها موظف است عواید وصول شده از موضوع بند ۶ فصل سوم را پس از کسر ۲۵% (شامل ۲۰% بابت تامین هزینه های مستقیم اجرایی و ۵% بابت حق مدیریت و جبران هزینه های بالا سری سازمان) به حساب شهرداری اصفهان – واریز نماید.

 فصل چهارم: سایر ضوابط و مقررات تبلیغات محیطی

 ۱کلیه مجوزهایی که به واسطه این مصوبه صادر می گردد الزاماً می بایست در چارچوب طرح جامع نورپردازی و طرح جامع تبلیغات شهری بوده و در موارد خاص اختلافی و تفسیر آیین نامه مذکور به کمیته مکان یابی جهت اتخاذ تصمیم نهایی ارجاع گردد.

 

۲شهرداری اصفهان – حداکثر طی مدت ۶ ماه لایحه جامع ضوابط و مقررات تبلیغات شهری را به شورای اسلامی شهر اصفهان – ارائه نماید.

۳– کمیته ای متشکل از نماینده کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست، نماینده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت، نماینده معاونت خدمات و محیط زیست شهری و نماینده معاونت فرهنگی و اجتماعی حداکثر طی مدت ۳ ماه نسبت به تعیین اصل و میزان قدرالسهم زمانی و مکانی تابلوهای تبلیغاتی اقدام نمایند.

۴– در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب و رعایت قداست و معنویت شهر اصفهان -، شهرداری اصفهان موظف است در قراردادهای واگذاری تابلوهای خویش به اشخاص حقیقی و حقوقی، رعایت مفاد قانون عفاف و حجاب را ضمن عقد، شرط نموده و موظف به رعایت مقررات و ضوابط بالا دستی می باشد.

نمونه قرارداد تبلیغات محیطی را می توانید از لینک ذیل دانلود کنید

پست قبلی

کمپین 360 چیست؟

پست بعدی

از صفحه بیلبورد تا صفحه گوشی

2 نظر درباره “نحوه عقد قرارداد اجاره بیلبورد تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید تا پست های مورد نظر خود را ببینید.