تبلیغات محیطی گونه ای از تبلیغات گران قیمت است که به واسطه ارتباط همگانی در جامعه تاثیر به سزائی را در رشد آگهی از برند دارد. اما اگربه لحاظ بصری و آنلاین نتواند ارتباط اصلی را با مخاطب برقرار کند کل هزینه سنگین آن نابود خواهد شد.
از طرف دیگر در عصر حاضر با رویدادی به نام موبایل تکنولوژی در ارتباط هستیم. تکنولوژی که توانسته است صنعت تبلیغات را دگرگون سازد.
مردم ممکن است هنگام ورود به یک اتوبان و یا فروشگاه تبلیغات محیطی شما را ببینند، اما هیچ راهی وجود ندارد که با این توجه به وجود آمده تعامل برقرار کنند!
علیرضا نوروزی مدیر عامل اشاره
تبلیغات محیطی گونه ای از تبلیغات گران قیمت است که به واسطه ارتباط همگانی در جامعه تاثیر به سزائی را در رشد آگهی از برند دارد. اما اگربه لحاظ بصری نتواند ارتباط اصلی را با مخاطب برقرار کند کل هزینه سنگین آن نابود خواهد شد.
از طرف دیگر در عصر حاضر با رویدادی به نام موبایل تکنولوژی در ارتباط هستیم. تکنولوژی که توانسته است صنعت تبلیغات را دگرگون سازد.
اینترنت و به واسطه آن ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته راه را برای ورود به لاین جدیدی از تبلیغات باز نموده است.
امروزه در کشورهای توسعه یافته با توجه به رشد رو افزون این شبکه ها بسیاری از بازاریابان تصمیم گرفته اند که معرفی محصولات و خدمات خود را به این فضاها ببرند تا بسیار بیشتر دیده شوند در این مقاله سعی داریم که بازاریابی آنلاین و آفلاین را به همراه شما مقایسه کنیم و ببینیم برای معرفی بیزینس خود به دنیا کدام یک راه بهتری است و سعی داریم شناخت کاملی از انواع تبلیغات و بازاریابی تبلیغات محیطی را به شما بیاموزیم و بدانیم چرا باید ارتباط بین تبلیغات محیطی و تبلیغات آنلاین را بدانیم.
هنگامی که می خواهیم برای تبلیغ محصولات میان تبلیغات آنلاین و آفلاین یکی را انتخاب کنیم ۳ فاکتور مهم است که باید آنها را بررسی کنیم
- هزینه
- رساندن پیام و هدفگیری
- در دسترس بودن
هزینه
تبلیغات محیطی یکی از تکنیک های پر هزینه تبلیغاتی است این تکنیک ها از گذشته ثابت کرده اند که بازدهی خوبی دارند، اما تا به همین امروز نیز هزینه بر و گران هستند. برای تبلیغات محیطی تقریباً نزدیک به غیرممکن است که بتوانید تاثیر آنها را اندازه گیری کنید، چرا که یک تبلیغ به طور مثال در یک یا چند بیلبورد قرار دارد و نمی توان گفت که چند نقر آن را دیده اند چرا که شما باید راه های ارتباط با مشتری را به خوبی بلد باشید تا بتوانید توجه آنها را دائماً به خودتان جلب کنید.
رساندن پیام و هدفگیری
مردم ممکن است هنگام ورود به یک اتوبان و یا فروشگاه تبلیغات محیطی شما را ببینند، اما هیچ راهی وجود ندارد که با این توجه به وجود آمده تعامل برقرار کرد! تبلیغ شما یکبار برای همیشه توسط چندین نفر دیده می شود و بعد هم رد می شود و به احتمال زیاد دیگر در ذهن خواننده نیز نخواهد ماند، علاوه بر این شما هیچوقت نخواهید فهمید که چند نفر آن را واقعاً خوانده اند. شما در طول هفته یا ماه چند چند بیلبورد و یا تبلیغات محیطی را می بینید؟ با جواب دادن به این سوال تقریباً می توان گفت که جواب شک های بوجود آمده در خودتان برای انتخاب نوع تبلیغ را نیز می دهید.
اندازه گیری و نرخ بازگشت سرمایه
مهمترین امتیاز تبلیغات آنلاین قابل اندازه گیری بودن و نرخ بازگشت سرمایه است. امتیازی که قهرمان سابق ما، تبلیغات محیطی، مدتهاست برای بدست آوردنش در حال تلاش است. مسلماً همیشه اندازه گیری تاثیر رادیو، روزنامه و کمپین تلویزیونی و واسطه های دیگری مانند آنها واقعاً سخت است. تبلیغات آنلاین به شما این امکان را می دهد که بتوانید تنها برای کلیک های موفقی که برای شما انجام می شود پول پرداخت کنید، که باعث می شود که پولتان را بی دلیل برای کسانی که اصلاً به شما و محصولاتتان علاقه مند نیستند دور نریزید.